Cases

YOROMEAT CORPORATE BRANDING

  • CONNECTING EXPERIENCES
  • GOING DIGITAL

Client

養老ミート株式会社

Story

養老ミートは岐阜県養老町の食肉メーカー。飛騨牛の取扱高は東海トップクラス、高い品質と事業規模を誇ります。一方で、特にBtoCでその強みが伝わらりきらず、品質や規模感に見合う消費者の購入につながっていない機会損失が起こっていました。当社はコーポレートサイト、ECサイトなどの制作をきっかけにしてリブランディングを支援。企業とエンドユーザー、それぞれに同社の強みとアイデンティティが伝わり、「養老ミートから買う理由」が生まれるクリエイティブで、新しい顧客層の獲得と事業拡大につなげています。

Yoro Meat is a meat company based in Yoro-cho in Gifu Prefecture. It is one of the top handlers of Hida Beef in the Tokai region and boasts high quality and a large business scale. However, on the other hand, it has been unable to fully convey its strengths in B2C in particular, leading to loss of opportunity as it has been unable to convert that quality and scale into a commensurate level of consumer purchases. We assisted this client with its rebranding, prompted by the production of a new corporate website and e-commerce site. With creative elements that convey Yoro Meat’s strengths and identity to both companies and end users and that create “reasons to buy from Yoro Meat,” we have assisted the client to capture new clientele and expand its business.

Creators

Creators

Approach

同社が扱う肉の品質や企業の規模感、信頼度を伝える「最高ランクの、作り手であれ。」というコピーを軸に、リブランディングを進めました。コーポレートサイトでは、「取扱高が多い=生きた牛の一頭買いをできる=質がいい」という事実を踏まえ、肉ではなく生きた牛の写真を使ったビジュアルに。同社だからできる表現でアテンションをつくりつつ、品質をアピールしています。ECサイトでは、仕入れ担当の「最高ランクの作り手」である専務の目利き力にフォーカスしたデザインで、同社の品質やこだわりをわかりやすく訴求しました。

We proceeded with the rebranding that centered around the copy, “Be a maker of the highest rank,” which conveys the quality of the meat that Yoro Meat handles, the size of the company, and its reliability. For the corporate website, based on the fact that “large handling volumes = the capacity to buy whole live cattle = high quality of meat,” the visuals for the site used photographs not of meat but of living cows. This communicated the quality of the company’s products while creating attention with expressions that only this company can achieve. For the e-commerce site, we adopted a design that focused on the discerning eye of the company’s senior managing director, who, as the person in charge of sourcing, is a “maker of the highest rank,” to promote Yoro Meat’s quality and discernment in a way that is easy to understand.

Other cases

Approach

Brand
experiences
for impact.

驚きのブランド体験を

Hello thereCOMPLETE

※ フォームの有効期限が切れました。一度最初からお試し下さい。
※ 未定義のエラーが発生しました。申し訳ございませんが [email protected] に直接メールをお送り頂くか、052-265-9081 までお電話下さい。
※ 送信に失敗しました。誠に申し訳ございませんが [email protected] にメールにて御連絡下さい
Thanks for inquiring!!
  • Drag or Click
  • Drag or Click
  • Drag or Click
  • Drag or Click
  • Drag
  • Drag
  • Drag
  • Drag
  • Loading
  • Loading
  • Loading
  • Loading
  • Scroll
  • Scroll
  • Scroll
  • Scroll
  • Sound off
  • Sound off
  • Sound off
  • Sound off
  • Sound on
  • Sound on
  • Sound on
  • Sound on
  • Back to all cases
  • Back to all cases
  • Back to all cases
  • Back to all cases