YOROMEAT CORPORATE BRANDING
- CONNECTING EXPERIENCES
- GOING DIGITAL
Client
養老ミート株式会社
Story
養老ミートは岐阜県養老町の食肉メーカー。飛騨牛の取扱高は東海トップクラス、高い品質と事業規模を誇ります。一方で、特にBtoCでその強みが伝わらりきらず、品質や規模感に見合う消費者の購入につながっていない機会損失が起こっていました。当社はコーポレートサイト、ECサイトなどの制作をきっかけにしてリブランディングを支援。企業とエンドユーザー、それぞれに同社の強みとアイデンティティが伝わり、「養老ミートから買う理由」が生まれるクリエイティブで、新しい顧客層の獲得と事業拡大につなげています。
Yoro Meat is a meat company based in Yoro-cho in Gifu Prefecture. It is one of the top handlers of Hida Beef in the Tokai region and boasts high quality and a large business scale. However, on the other hand, it has been unable to fully convey its strengths in B2C in particular, leading to loss of opportunity as it has been unable to convert that quality and scale into a commensurate level of consumer purchases. We assisted this client with its rebranding, prompted by the production of a new corporate website and e-commerce site. With creative elements that convey Yoro Meat’s strengths and identity to both companies and end users and that create “reasons to buy from Yoro Meat,” we have assisted the client to capture new clientele and expand its business.
Creators
Corporate site
Creative Director
- 平井 秀和(ピースグラフィックス)
- 瀬川 真矢(ピースグラフィックス)
Creative Director
- 服部 友厚
Director
- 北川 裕紀乃
- 新出 有希
Art Director / Designer
- 中村 文隆
Designer
- 福田 悠斗
Front-end Developer
- 岩崎 航也
Front-end Engineer
- 水澤 志歩
- 辻 良平
Back-end Engineer
- 漆島 裕人
Copy Writer
- 山中 彰
Photographer
- yansuKIM (YOIN株式会社)
1st Camera Assistant(10BANstudio)
- 片岡 光正
2nd Camera Assistant
- 黒沢 航大
3rd Camera Assistant(10BANstudio)
- 横家 暉晋
Photographer
- 西川 知里 (LUCKIIS)
Stylist
- (株)自由ヶ丘クッキングスタジオ
- 澤田 美穂
Special Thanks
- (株)飛騨萩原畜産
EC site
Creative Director
- 平井 秀和(ピースグラフィックス)
- 瀬川 真矢(ピースグラフィックス)
Creative Director
- 服部 友厚
Project Manager
- 堀田 顕人
Director
- 北川 裕紀乃
Art Director / Designer
- 井出 裕太
Designer
- 小倉 裕香
- 山口 祐基
Assistant Director
- 福田 悠斗
Assistant Designer
- 福邉 美波
Technical Director / Front-end Developer
- 岩崎 航也
Front-end Developer
- 阿部 晋也
- 漆島 裕人
- 白澤 豪
Back-end Engineer
- 岩崎 航也
- 水澤 志歩
- 後藤 真理
- 杉浦 友紀
Copy Writer
- 山中 彰
Writer(journal)
- 松下 沙彩
Illustrator
- 矢野 恵司 (オフィスヤノ)
Photographer
- yansuKIM (YOIN株式会社)
1st Camera Assistant(10BANstudio)
- 片岡 光正
2nd Camera Assistant
- 黒沢 航大
Woodworker
- 川合 優 (SOMA)
Stylist
- (株)自由ヶ丘クッキングスタジオ
- 澤田 美穂
Assistant
- 土田 侑美
Umaimon site
Creative Director
- 服部 友厚
Director
- 北川 裕紀乃
Art Director / Designer / Illustrator
- 野澤 美菜
WebGL / Front-end Developer
- 池田 亮 (devdev Inc.)
- 岩崎 航也
Copy Writer
- 山中 彰
Photographer
- yansuKIM (YOIN株式会社)
Assistant
- 福田 悠斗
- 福邉 美波
Approach
同社が扱う肉の品質や企業の規模感、信頼度を伝える「最高ランクの、作り手であれ。」というコピーを軸に、リブランディングを進めました。コーポレートサイトでは、「取扱高が多い=生きた牛の一頭買いをできる=質がいい」という事実を踏まえ、肉ではなく生きた牛の写真を使ったビジュアルに。同社だからできる表現でアテンションをつくりつつ、品質をアピールしています。ECサイトでは、仕入れ担当の「最高ランクの作り手」である専務の目利き力にフォーカスしたデザインで、同社の品質やこだわりをわかりやすく訴求しました。
We proceeded with the rebranding that centered around the copy, “Be a maker of the highest rank,” which conveys the quality of the meat that Yoro Meat handles, the size of the company, and its reliability. For the corporate website, based on the fact that “large handling volumes = the capacity to buy whole live cattle = high quality of meat,” the visuals for the site used photographs not of meat but of living cows. This communicated the quality of the company’s products while creating attention with expressions that only this company can achieve. For the e-commerce site, we adopted a design that focused on the discerning eye of the company’s senior managing director, who, as the person in charge of sourcing, is a “maker of the highest rank,” to promote Yoro Meat’s quality and discernment in a way that is easy to understand.
Corporate site
EC site
Umaimon site
Brand
experiences for impact.
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