SUNTORY+
- CONNECTING EXPERIENCES
- GOING DIGITAL
Client
サントリー食品インターナショナル株式会社
Story
全国の健康保険組合の赤字割合の増加という社会課題を背景に、2020年、同社はヘルスケアサービス領域へ新規参入。従業員の健康行動習慣化をサポートするサービス「SUNTORY+(サントリープラス)」をスタートしました。本プロジェクトはデザインパートナーとして、事業アイデアの創出からプロダクト開発、グロースまでフルコミット。デジタルプロダクトを基点に「サービスのありたい姿」を具体化し、クライアントとの共創を通して事業の可能性を広げ続けています。
※こちらのプロジェクトはグループ会社である株式会社グッドパッチ在籍中にメンバーが携わったものです。
Against the background of the social issue of an increasing rate of deficits among health insurance associations around the country, this client newly entered the healthcare services domain in 2020. It launched SUNTORY + (Suntory Plus), a new service that supports employees in adopting healthy behavioral habits. As their design partner, we have been fully committed from the creation of the business idea to the product development and growth stages. With a digital product as our starting point, we have materialized the service vision, and, through co-creation with the client, we continue to expand the possibilities of the business.
Creators
Creative Director
- 難波 謙太
Lead Designer
- 石井 翔太郎
UX Designer
- 大本 理絵
- 小関 弾
- 吉本 健太
Design Strategist
- 伊澤 和宏
UI Designer
- 石黒 澪
- YANG PEIYUAN
- 韓 悦生
Engineer
- 加藤 慎一朗
- 中田 満
- Suraj Sau
- 藤井 陽介
Project Manager
- 川口 和真
- 星 陽介
Illustrator
- 大川 久志
Approach
ユーザードリブンなプロセスによるプロトタイピングを実行し、コンセプトを開発しています。まず、コンセプトの具現化と統一感のあるブランド体験の提供を目的とした、ビジョン・ミッション・バリューを設計。ブランドの思想を具体的に定義しました。そのうえで、ユーザーの感情に対するアプローチとして、VMVを起点にパーソナリティを言語化したTone of Voiceやユーザー体験のコアとなる健康タスクを設計。また、ビジュアル表現、アプリケーションのアーキテクチャと実装にブランド思想を装着することで、使いやすいUIを実現しています。
We have undertaken prototyping with a user-driven process to develop the concept. Our first task was to design the Vision, Mission, and Value (VMV) with the aims of materializing the concept and offering a consistent brand experience. We first defined the brand philosophy in concrete terms. Then, as an appeal to users’ emotions, we designed a Tone of Voice, which verbalizes the service’s personality based on the VMV, and health tasks that would form the core of the user experience. Further, by instilling the brand philosophy in the visual expressions and application architecture and installation, we have realized a UI that is easy to use.
Brand
experiences for impact.
驚きのブランド体験を
Hello thereCOMPLETE✋
- Drag or Click
- Drag or Click
- Drag or Click
- Drag or Click
- Drag
- Drag
- Drag
- Drag
- Loading
- Loading
- Loading
- Loading
- Scroll
- Scroll
- Scroll
- Scroll
- Sound off
- Sound off
- Sound off
- Sound off
- Sound on
- Sound on
- Sound on
- Sound on
- Back to all cases
- Back to all cases
- Back to all cases
- Back to all cases