SANDESICA ISURU
- BUILDING BRANDS
- CONNECTING EXPERIENCES
Client
株式会社サンデシカ
Story
「他のベビー用品に比べ、ベビー布団は選択肢が少ない」。そんな気づきから、ベビー用品メーカーのサンデシカが立ち上げたベビー布団ブランド「ISURU」。「親が“これがいい”と思え、自然とライフスタイルに取り入れられるポジティブな選択肢を提供したい」という想いのもとはじまったプロジェクトに、当社は立ち上げから参加しました。ブランド構築とあわせて、「サンデシカがつくりたいものは何か」を考えるところからプロダクト開発をスタート。国内屈指のふとん職人である丹羽拓也さんを迎え、ベビー布団とベビーベッドを開発しました。
‘Compared with other baby goods, there are fewer choice of baby futons available.’ This realization is what prompted baby goods manufacturer, Sandesica, to launch its ISURU brand of baby futons. This project began with the client’s desire to offer positive options that parents would be able to appreciate and incorporate naturally into their lifestyles. We were involved from the launch of the project. Along with building the brand, we started the product development process by first considering what it was that Sandesica wanted to create. We welcomed one of Japan’s leading futon craftsman, Takuya Niwa, to the project to help develop baby futons and baby beds.
Creators
All
Business Owner
- 石田 拓哉(株式会社サンデシカ)
Project Owner / Brand Director / Marketing Manager
- 近藤 高央(株式会社サンデシカ)
Lead Brand Director
- 梅本 遥(株式会社サンデシカ)
- 山田 雅史(株式会社サンデシカ)
Brand Director
- 天野 七帆(株式会社サンデシカ)
- 藤森 円香(株式会社サンデシカ)
Sewing Manager
- 成田 恵美子(株式会社サンデシカ)
Writer (note)
- 春田 華奈(株式会社サンデシカ)
System Engineer
- 稲葉 佳代子(株式会社サンデシカ)
Creative Director
- 服部 友厚
Project Manager
- 堀田 顕人
Director
- 北川 裕紀乃
- 福田 悠斗
Art Director / Designer(Graphic)
- 安藤 真理(marii)
Art Director / Designer(Web)
- 野澤 美菜
Illustrator
- murakamina
Designer
- 福邉 美波
WebGL / Front-end Developer
- 代島 昌幸(Calmhectic inc.)
Lead Developer
- 白澤 豪
Front-end Developer
- 杉浦 友紀
- 後藤 真理
- 岩崎 航也
- 水澤 志歩
Copy Writer
- 安田 有美香
Project Manager(photo)
- 今仲 俊介(株式会社NOW-IN)
Photographer
- 濱田 英明
- 大林 直行
- yansuKIM (YOIN株式会社)
Camera Assistant
- 片岡 光正(10BANstudio)
- 塩川 雄也
Stylist
- 野崎 未菜美
Stylist
- 吉村 結生
Hair Make
- AG(株式会社テーブルカンパニー)
Model
- 立花 敦子(BARK in STYLE)
- 翔(SOSモデルエージェンシー)
- 成田 花架(クレヨン)
- 堤 璃音
- 永谷 咲笑
Special Thanks
- Genki
Product
Producer
- 服部 友厚
寝具トータルプロデュース / 制作
- 丹羽 拓也(丹羽ふとん店)
ベッド設計 / 制作
- 髙橋 雄二(さしものかぐたかはし)
Approach
クライアントとのワークショップを通して、「どのようなブランドにするか」を議論するブランド設計からスタート。プロダクトやグラフィックツールにも影響するブランドトーンを固め、業務フローを整理してプロジェクトのタスクや役割を明確にする一方、プロダクトの開発も進めていきました。布団や家具など知見が浅い領域についても、日本最高峰の職人さんをチームに加え、コミュニケーションをとりながら進めることでコミット。戦略からプロダクト開発、グラフィックツールまで一貫して携わり、徹底してブランドのクオリティを高めました。
We began with the brand design process, holding workshops with the client to discuss what kind of brand to create. We firmed up the brand tones, which would also influence the products and graphic tools, and organized the operational flow to clarify tasks and roles, while also proceeding with product development. Even in fields such as futons and furniture, where our own depth of knowledge is not great, we commit to the project by bringing Japan’s top craftsman onto our team and communicating with him as we proceed. We were involved in this project throughout the entire process from strategy to product development and graphic tools, thoroughly engaging in elevating the quality of the brand.
ISURU BABY FUTON
ISURU cocon
Brand Site
Catalogue
Brand
experiences for impact.
驚きのブランド体験を
Hello thereCOMPLETE✋
- Drag or Click
- Drag or Click
- Drag or Click
- Drag or Click
- Drag
- Drag
- Drag
- Drag
- Loading
- Loading
- Loading
- Loading
- Scroll
- Scroll
- Scroll
- Scroll
- Sound off
- Sound off
- Sound off
- Sound off
- Sound on
- Sound on
- Sound on
- Sound on
- Back to all cases
- Back to all cases
- Back to all cases
- Back to all cases