• 2021

    RINNAI DRYER CONTROLLER

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    2018年にご依頼いただいたプロダクトのリブランディングをきっかけに、リンナイブランド全体で新しい世界観が必要と考え、ブランドアイデンティティを提案。ブランド設計・構築から販売戦略、アウトプットまでサポートする、ブランドパートナーとしてのお付き合いがはじまりました。以降、この世界観は様々なプロダクトやプロモーションに展開され、当社が支援したプロジェクトは200にものぼります。浴室暖房乾燥機の音声ガイド付リモコンでは、プロダクト、UIデザインの全体ディレクションを担当。デザインと機能をより向上させ、入浴や家事をサポートする事で驚きと感動を与え、より上質な暮らしの実現を目指しています。

    When Rinnai asked us to work on the rebranding of a product in 2018, we felt that a new worldview was needed for the entire Rinnai brand, and proposed a brand identity. Thus began our association as Rinnai’s brand partner, supporting them in all aspects from brand design and building to sales strategy and creative output. This worldview has since been rolled out in a variety of products and promotions, and we have assisted with as many as 200 projects.For the remote control with audio guide for Rinnai’s bathroom heater/dryer unit, we were tasked with the overall direction of the product and UI design. We made further improvements to the design and function to give the user a sense of surprise and excitement at the way bathing and housework are supported, with the aim of realizing better quality living.

  • 2020 ~

    RINNAI MICRO BUBBLE BATH UNIT

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    2018年にご依頼いただいたプロダクトのリブランディングをきっかけに、リンナイブランド全体で新しい世界観が必要と考え、ブランドアイデンティティを提案。ブランド設計・構築から販売戦略、アウトプットまでサポートする、ブランドパートナーとしてのお付き合いがはじまりました。以降、この世界観は様々なプロダクトやプロモーションに展開され、当社が支援したプロジェクトは200にものぼります。新製品の給湯システム「Micro Bubble Bath Unit(マイクロバブルバスユニット)」では、ブランディングから、各種プロモーション、営業ツールまでを一気通貫でプロデュース・制作いたしました。

    When Rinnai asked us to work on the rebranding of a product in 2018, we felt that a new worldview was needed for the entire Rinnai brand, and proposed a brand identity. Thus began our association as Rinnai’s brand partner, supporting them in all aspects from brand design and building to sales strategy and creative output. This worldview has since been rolled out in a variety of products and promotions, and we have assisted with as many as 200 projects. For Rinnai’s new hot water system, “Micro Bubble Bath Unit,” we directed and produced everything from the branding to the individual promotions and marketing tools.

  • 2022

    RINNAI ULTRA FINE BUBBLE

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    2018年にご依頼いただいたプロダクトのリブランディングをきっかけに、リンナイブランド全体で新しい世界観が必要と考え、ブランドアイデンティティを提案。ブランド設計・構築から販売戦略、アウトプットまでサポートする、ブランドパートナーとしてのお付き合いがはじまりました。以降、この世界観は様々なプロダクトやプロモーションに展開され、当社が支援したプロジェクトは200にものぼります。2022年、リンナイは微細な泡を水に溶け込ませるRinnai独自技術である「Air Bubble Technology(エアバブルテクノロジー)」を発表。発売済みのマイクロバブルバスユニットに加えて、業界で初めてとなる給湯器自体からウルトラファインバブルを発生させる技術を製品化しました。当社では、新製品「ウルトラファインバブル給湯器」のメインビジュアル・WEB・カタログ・営業ツールなどを制作いたしました。

    When Rinnai asked us to work on the rebranding of a product in 2018, we felt that a new worldview was needed for the entire Rinnai brand, and proposed a brand identity. Thus began our association as Rinnai’s brand partner, supporting them in all aspects from brand design and building to sales strategy and creative output. This worldview has since been rolled out in a variety of products and promotions, and we have assisted with as many as 200 projects. In 2022, Rinnai announced its new, proprietary “Air Bubble Technology,” which dissolves ultrafine bubbles into water. Adding to the already launched Micro Bubble Bath Unit, it commercialized its industry-first technology of generating ultrafine bubbles from the hot water heater itself. We produced the main visuals, website, catalogue, and marketing tools for the new product, “Ultra Fine Bubble Hot Water Heater.”

  • 2016 ~

    OPENSTREET HELLO CYCLING

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    ソフトバンク社内の新規事業コンテストを機に2016年に設立されたジョイントベンチャーのOpenStreet。都市交通インフラの改善という社会課題を解決するべく、新しいシェアサイクルビジネスを立ち上げ、「HELLO CYCLING(ハローサイクリング)」をローンチしました。当社はビジネス起案のタイミングからCDO、CTOとして参加。コンセプトの立案、ビジネスの経済合理性の整理、収益分配のアルゴリズム設計、営業戦略の立案など、クライアントとともにビジネスを開発・推進し、アプリケーションのUIをはじめとする全体のクリエイティブまで担当。ジョイントベンチャー案件ならではのフルコミットで事業化まで支援しました。

    OpenStreet is a joint venture established in 2016, prompted by a new business contest held within Softbank. To solve the social problem of improving urban transport infrastructure, a new bicycle sharing business was established and HELLO CYCLING was launched. We were involved in the project as CDO and CTO from the business proposal development stage. Working with the client to develop the business and move it forward in areas that included proposing the concept, organizing the economic feasibility of the business, designing the profit distribution algorithm, and proposing a sales and marketing strategy, we were responsible for the application’s UI and the creative materials as a whole. We supported the creation of the business with the kind of full commitment that is only possible with a joint-venture project.

  • 2018 ~

    OPENSTREET SERVICE BRANDING

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    ソフトバンク社内の新規事業コンテストから生まれたシェアサイクルプラットフォーム「HELLO CYCLING(ハローサイクリング)」。担当した同サービスのブランディングが評価され、スクーターやEVモビリティのシェアサービス「HELLO MOBILITY(ハローモビリティ)※旧HELLO SCOOTER(ハロースクーター)」やシェアサービス用バイク「KUROAD(クロード)」に事業が派生・拡大した際も依頼をいただきました。当社はコミュニケーションやクリエイティブの戦略から携わり、ロゴ、バイク、付属のアクセサリー、メインビジュアル、パンフレット、Webサイトをはじめとするアウトプットを一貫して制作。ブランディングを通して、0から立ち上げた事業のバリュエーションを高めることに貢献しました。

    HELLO CYCLING is a bicycle sharing platform born from a new business contest held within Softbank. The branding we provided for this service was well received, and we were contracted again when the business evolved and expanded into HELLO MOBILITY, a scooter and EV mobility sharing service (*previously HELLO SCOOTER), and KUROAD, an e-bike designed for sharing services. We were involved from the communication and creative strategy stages, and we were tasked with the creative output across the board, including logo, e-bikes, accessories, main visuals, pamphlets, and websites. Through branding, we contributed to raising the valuation of the business, which had been built up from scratch.

  • 2020 ~

    SUNTORY+

    • CONNECTING EXPERIENCES
    • GOING DIGITAL

    全国の健康保険組合の赤字割合の増加という社会課題を背景に、2020年、同社はヘルスケアサービス領域へ新規参入。従業員の健康行動習慣化をサポートするサービス「SUNTORY+(サントリープラス)」をスタートしました。本プロジェクトはデザインパートナーとして、事業アイデアの創出からプロダクト開発、グロースまでフルコミット。デジタルプロダクトを基点に「サービスのありたい姿」を具体化し、クライアントとの共創を通して事業の可能性を広げ続けています。 ※こちらのプロジェクトはグループ会社である株式会社グッドパッチ在籍中にメンバーが携わったものです。

    Against the background of the social issue of an increasing rate of deficits among health insurance associations around the country, this client newly entered the healthcare services domain in 2020. It launched SUNTORY + (Suntory Plus), a new service that supports employees in adopting healthy behavioral habits. As their design partner, we have been fully committed from the creation of the business idea to the product development and growth stages. With a digital product as our starting point, we have materialized the service vision, and, through co-creation with the client, we continue to expand the possibilities of the business.

  • 2022

    RINNAI HEAD OFFICE

    • CONNECTING EXPERIENCES

    2018年にご依頼いただいたプロダクトのリブランディングをきっかけに、リンナイブランド全体で新しい世界観が必要と考え、ブランドアイデンティティを提案。ブランド設計・構築から販売戦略、アウトプットまでサポートする、ブランドパートナーとしてのお付き合いがはじまりました。以降、この世界観は様々なプロダクトやプロモーションに展開され、当社が支援したプロジェクトは200にものぼります。創業100周年を機にリニューアルされた本社の空間設計もその一つ。2021年の着手から、社員の方のアイデアを踏まえて議論を交わし、ブランドが目指すべき品質を体感できる空間としてリニューアルしました。

    When Rinnai asked us to work on the rebranding of a product in 2018, we felt that a new worldview was needed for the entire Rinnai brand, and proposed a brand identity. Thus began our association as Rinnai’s brand partner, supporting them in all aspects from brand design and building to sales strategy and creative output. This worldview has since been rolled out in a variety of products and promotions, and we have assisted with as many as 200 projects. One of those was the ambience design for Rinnai’s corporate headquarters, which was to be refurbished on the occasion of the company’s 100th anniversary. Beginning in 2021, we held discussions based on ideas presented by employees and revamped it into a space that gives a visceral sense of the quality that the brand should aim for.

  • 2021

    YOROMEAT CORPORATE BRANDING

    • CONNECTING EXPERIENCES
    • GOING DIGITAL

    養老ミートは岐阜県養老町の食肉メーカー。飛騨牛の取扱高は東海トップクラス、高い品質と事業規模を誇ります。一方で、特にBtoCでその強みが伝わらりきらず、品質や規模感に見合う消費者の購入につながっていない機会損失が起こっていました。当社はコーポレートサイト、ECサイトなどの制作をきっかけにしてリブランディングを支援。企業とエンドユーザー、それぞれに同社の強みとアイデンティティが伝わり、「養老ミートから買う理由」が生まれるクリエイティブで、新しい顧客層の獲得と事業拡大につなげています。

    Yoro Meat is a meat company based in Yoro-cho in Gifu Prefecture. It is one of the top handlers of Hida Beef in the Tokai region and boasts high quality and a large business scale. However, on the other hand, it has been unable to fully convey its strengths in B2C in particular, leading to loss of opportunity as it has been unable to convert that quality and scale into a commensurate level of consumer purchases. We assisted this client with its rebranding, prompted by the production of a new corporate website and e-commerce site. With creative elements that convey Yoro Meat’s strengths and identity to both companies and end users and that create “reasons to buy from Yoro Meat,” we have assisted the client to capture new clientele and expand its business.

  • 2022

    YAOHIKO HONTEN ISSHO MOCHI

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    八百彦本店は、約300年の歴史を持つ名古屋の老舗仕出し料理店。伝統を生かしながら、新しい企業価値の創出、さらなる成長を実現するべく、当社ではDXとブランディングの両面で支援を行っています。本プロジェクトは、「八百彦本店はどうあるべきか」という同社との会話から生まれたものです。一升餅という伝統行事を未来に受け継ぐために、現代版にアップデート。プロダクトの開発に合わせ、ロゴ、風呂敷、パッケージなどすべてのグラフィックツールを制作しました。新しい顧客層との接点を生み、また全国を対象に事業を展開するなど、ビジネスの新しい可能性を創出しています。

    Yaohiko Honten is one of Nagoya’s oldest catering businesses, with a history of around 300 years. To create new corporate value and realize further growth while making the most of the company’s traditions, Studio Details assisted with both DX and branding. The project was born from a conversation with the people at Yaohiko Honten about what kind of company it should be. This led to a project that would update Japan’s “Issho mochi” tradition into a more contemporary version, to pass the tradition on to future generations. Alongside the product development, we produced all of the graphic tools, including the logo, furoshiki wrapping cloth, and packaging. This project has created new possibilities for the client’s business, including creating connections with new clientele and rolling out the business nationwide.

  • 2015 ~

    YAOHIKO HONTEN CORPORATE BRANDING

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES
    • CREATING VISIONS
    • GOING DIGITAL

    八百彦本店は、約300年の歴史を持つ名古屋の老舗仕出し料理店。時代とともに顧客の価値観やニーズが変わる中でも、伝統を守りながら変化に対応することで、中高年を中心に高い支持を獲得し続けています。ただ、昨今の急速なデジタル化への対応や新規顧客層との関係づくりを踏まえると、今後の成長にはこれまでとは違う新しいアプローチが必要でした。そこで当社では、「DX」と「ブランディング」を連動して行うことを提案。生産性向上と売上向上の両面から事業成長を支援し、経営にもインパクトを与える成果を残しています。

    Yaohiko Honten is one of Nagoya’s oldest catering businesses, with a history of around 300 years. Even as customers’ values and needs have changed with the times, it has responded to those changes while preserving its traditions, and it has maintained strong support from its patrons, particularly those in middle-aged and older age groups. However, given the state of its response to the rapid digitalization trend of recent years and its forging of relationships with new clientele, achieving future growth required new and different approaches. This is where we came in with proposals for undertaking digital transformation (DX) and branding in interconnected ways. We assisted the client with business growth from the dual aspects of improving productivity and increasing net sales, delivering an outcome that also had an impact on management.

  • 2022

    SANDESICA ISURU

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    「他のベビー用品に比べ、ベビー布団は選択肢が少ない」。そんな気づきから、ベビー用品メーカーのサンデシカが立ち上げたベビー布団ブランド「ISURU」。「親が“これがいい”と思え、自然とライフスタイルに取り入れられるポジティブな選択肢を提供したい」という想いのもとはじまったプロジェクトに、当社は立ち上げから参加しました。ブランド構築とあわせて、「サンデシカがつくりたいものは何か」を考えるところからプロダクト開発をスタート。国内屈指のふとん職人である丹羽拓也さんを迎え、ベビー布団とベビーベッドを開発しました。

    ‘Compared with other baby goods, there are fewer choice of baby futons available.’ This realization is what prompted baby goods manufacturer, Sandesica, to launch its ISURU brand of baby futons. This project began with the client’s desire to offer positive options that parents would be able to appreciate and incorporate naturally into their lifestyles. We were involved from the launch of the project. Along with building the brand, we started the product development process by first considering what it was that Sandesica wanted to create. We welcomed one of Japan’s leading futon craftsman, Takuya Niwa, to the project to help develop baby futons and baby beds.

  • 2011 ~

    KITAMURA JAPAN BUSINESS DEVELOPMENT

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    名古屋にて大正12年に創業、約100年の歴史を持つ枕の専業メーカーであるKitamura Japan。OEMからの脱却を図るタイミングで、当社は事業戦略からプロダクト開発、ブランドロゴやパッケージ、Webサイトなどのクリエイティブまで取り組み、クライアントと共に事業とブランドを育ててきました。今では国内大手百貨店やアジア・北米など13ヶ国、50,000ヵ所以上の小売店で販売されるなど、ブランドは大きく成長。領域を横断して支援することで、事業戦略からアウトプットのクリエイティブまで一貫したブランドイメージの構築や成長につなげています。

    Kitamura Japan is a specialist pillow manufacturer founded in Nagoya in 1923, around 100 years ago. To coincide with the company’s transition away from OEM, we engaged in its creative strategy, from business strategy to product development, brand logo and package design, and website production, working with the client to grow its business and brand. Today, the brand has grown to the extent that Kitamura products are sold in Japan’s major department stores and in over 50,000 retail stores in 13 countries, including in Asia and North America. The provision of support across different fields has helped build and grow a consistent brand image from business strategy to creative output.

  • 2022

    RINNAI COLOR CONTROLLER

    • BUILDING BRANDS
    • CONNECTING EXPERIENCES

    2018年にご依頼いただいたプロダクトのリブランディングをきっかけに、リンナイブランド全体で新しい世界観が必要と考え、ブランドアイデンティティを提案。ブランド設計・構築から販売戦略、アウトプットまでサポートする、ブランドパートナーとしてのお付き合いがはじまりました。以降、この世界観は様々なプロダクトやプロモーションに展開され、当社が支援したプロジェクトは200にものぼります。給湯・暖房器の操作用リモコンのデザイン開発では、様々な機能やオプション機器の操作、スマートフォンアプリ連携による操作性を向上するための新しいUIが求められていました。

    When Rinnai asked us to work on the rebranding of a product in 2018, we felt that a new worldview was needed for the entire Rinnai brand, and proposed a brand identity. Thus began our association as Rinnai’s brand partner, supporting them in all aspects from brand design and building to sales strategy and creative output. This worldview has since been rolled out in a variety of products and promotions, and we have assisted with as many as 30 projects. In the development of the design for the remote control of a hot water supply and heating system, a new UI was needed to improve operability of the various functions and optional equipment, as well as operability using a smartphone app.

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