RINNAI
MICRO BUBBLE
BATH UNIT
- BUILDING BRANDS
- CONNECTING EXPERIENCES
Client
リンナイ株式会社
Story
2018年にご依頼いただいたプロダクトのリブランディングをきっかけに、リンナイブランド全体で新しい世界観が必要と考え、ブランドアイデンティティを提案。ブランド設計・構築から販売戦略、アウトプットまでサポートする、ブランドパートナーとしてのお付き合いがはじまりました。以降、この世界観は様々なプロダクトやプロモーションに展開され、当社が支援したプロジェクトは200にものぼります。新製品の給湯システム「Micro Bubble Bath Unit(マイクロバブルバスユニット)」では、ブランディングから、各種プロモーション、営業ツールまでを一気通貫でプロデュース・制作いたしました。
When Rinnai asked us to work on the rebranding of a product in 2018, we felt that a new worldview was needed for the entire Rinnai brand, and proposed a brand identity. Thus began our association as Rinnai’s brand partner, supporting them in all aspects from brand design and building to sales strategy and creative output. This worldview has since been rolled out in a variety of products and promotions, and we have assisted with as many as 200 projects. For Rinnai’s new hot water system, “Micro Bubble Bath Unit,” we directed and produced everything from the branding to the individual promotions and marketing tools.
Creators
Brand Partner
Creative Director
- 服部 友厚(STUDIO DETAILS Inc.)
Designer
- 野澤 美菜(STUDIO DETAILS Inc.)
Producer / Project Manager
- 多田 知弥(COPILOT Inc.)
Project Manager
- 船橋 友久(COPILOT Inc.)
- 金山 健太郎(B&H Inc.)
Brand Director
- 今村 玄紀(B&H Inc.)
Art Director
- 富田 良祐(B&H Inc.)
UI Designer
- 土屋 直輝(B&H Inc.)
Graphic Designer
- 大谷 弥生(B&H Inc.)
Web Developer
- 山田 啓太(B&H Inc.)
Shooting Director
- 今仲 俊介(B&H Inc.)
Product Photographer
- 鬼塚 裕介(B&H Inc.)
Editor
- 永井 貴子(B&H Inc.)
Design Partner
Product Designer
- 小林 和生(ELEVENCE Co., Ltd.)
TVCM Production
Producer
- 四柳 洋(amana inc.)
Movie Producer
- 土井 一岳(amana inc.)
Movie Production Manager
- 佐藤 慎之介(amana inc.)
Movie Director / Offline Editor
- 倉持 悠平(amana inc.)
Casting
- 桐生 久也(amana inc.)
Photographer
- 長瀬 威郎(amana inc.)
Retoucher
- 青柳 圭介(amana inc.)
CG Director
- 坂本 直樹(amana inc.)
- 稲留 元樹(amana inc.)
Cinematographer
- 板垣 大人
Lightman
- 高橋 亮
Prop
- 鈴木 俊哉
Stylist
- 甲斐 修平
Hair&Make-up artist
- 宮崎 秀規
Online Editor
- 詫間 浩太
MA mixer
- 塚本 啓介
Model
- HINO
Approach
2007年発売の「美・白湯」という旧製品を「より上質で高級感を体験できるものへ」との経営層の思いをもとに、いままでにないイメージを構築し、選ばれる製品を目指しプロジェクトはスタートしました。「Micro Bubble Bath Unit(マイクロバブルバスユニット)」という商品を軸に、リンナイブランドパートナーとして、会社全体へと視座を上げ、経営/各領域のプロフェッショナルの主義を抽出し、納得感のあるブランドビジョンへと具体化。会社全体のブランドビジョンを再度製品のブランディングへと落とし込み、各種プロモーション、営業ツールといったマーケティング・セールス領域の制作を実施しました。結果リニューアル後の製品は、従来モデルと比較して10倍以上の販売ペースで進捗しています。
Based on executive management’s stated wish for a product that would offer an experience of higher quality and luxury than the previous product, “Bi-Hakuyu,” which was launched in 2007, we began the project with the aim of building an unprecedented image and making the new product the choice of customers. Revolving around the product, “Micro Bubble Bath Unit,” as Rinnai’s brand partner, from a company-wide viewpoint, we identified the philosophies of executive management and the individual domains, and built up a brand vision that would satisfy them all. We re-incorporated the company-wide brand vision into the product’s branding and worked on production in the marketing and sales domain, including the various promotions and marketing tools. The result is that the re-launched model has been selling at a pace ten times faster than the previous model.
CM - 入浴に驚きと感動を篇 60秒
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