Cases

RINNAI 
ECO ONE

  • BUILDING BRANDS
  • MOVING STORIES

Client

リンナイ株式会社

Story

2018年にご依頼いただいたプロダクトのリブランディングをきっかけに、リンナイブランド全体で新しい世界観が必要と考え、ブランドアイデンティティを提案。ブランド設計・構築から販売戦略、アウトプットまでサポートする、ブランドパートナーとしてのお付き合いがはじまりました。以降、この世界観は様々なプロダクトやプロモーションに展開され、当社が支援したプロジェクトは200にものぼります。ハイブリッド給湯・暖房システム「ECO ONE(エコワン)」では、ブランド戦略から販売戦略、各種プロモーション、営業ツールまでを一気通貫でプロデュース・制作しました。

When Rinnai asked us to work on the rebranding of a product in 2018, we felt that a new worldview was needed for the entire Rinnai brand, and proposed a brand identity. Thus began our association as Rinnai’s brand partner, supporting them in all aspects from brand design and building to sales strategy and creative output. This worldview has since been rolled out in a variety of products and promotions, and we have assisted with as many as 200 projects. For ECO ONE, Rinnai’s hybrid hot water supply and heating system, we worked on the entire direction and production process, from brand strategy to sales strategy, promotions, and sales tools.

Creators

Creators

Approach

脱炭素社会への移行が企業各社にとって急務となる中、暮らしの中で「ECO ONE」が果たす役割を「省エネによる光熱費の大幅削減という機能的価値」と「未来や地球環境のために美しい生き方を実現するという情緒的価値」として定義。そのうえで、リンナイの“質実剛健”というブランドコンセプトを軸に、上質で快適な暮らしと地球環境への貢献を両立するプロダクトであることを訴求しました。リブランディングしたECO ONEプロモーション第一弾として、WebサイトとTVCMをリリース。最終的には営業プロモーションツールまで手がけています。

At a time when the transition to a carbon-free society has become an urgent task for businesses, we defined the roles that ECO ONE plays in daily life as “functional value in the form of major reductions in power and heating costs through energy conservation” and “emotional value in the form of realizing a beautiful way of living for the future and the global environment.” Centering on Rinnai’s brand concept of “simplicity and fortitude,” we communicated the appeal of the product as being one that achieves both a high quality, comfortable lifestyle and contributions to the global environment. The first promotions for the rebranded ECO ONE were the launch of a website and TV commercials. Ultimately, we have worked on all aspects, even sales promotion tools.

CM - 地球の温を考える篇 15秒

CM - 暮らしの温を考える篇 15秒

Concept movie

Pamphlet

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Brand
experiences
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