Cases

LAYERED

  • BUILDING BRANDS
  • CREATING VISIONS

Client

株式会社レイヤード

Story

同社は株式会社メディアコンテンツファクトリーとして創業し、デジタルサイネージの運用配信をメインに事業をスタート。現在は医療者と生活者をつなぎ、クリニックで発生する課題をテクノロジーで解決するSaasを提供しています。依頼をいただいたのは、事業ドメインや会社の成長と企業ブランドイメージにギャップが生じていた時期でした。当社は徹底的に行ったリサーチを踏まえ、社名変更の提案からブランドナラティブ、パーパス・ミッション・バリュー、企業ロゴ、コーポレートサイトの制作、プロダクトロゴのデザインシステム開発を担当。一貫したブランドコミュニケーションによる持続可能なブランドをつくり上げました。

※こちらのプロジェクトはグループ会社である株式会社グッドパッチ在籍中にメンバーが携わったものです。

Founded as Media Contents Factory, the company’s business began with a focus on the operation and distribution of digital signage. Today, they provide SaaS that connect medical practitioners and consumers and solve the challenges that arise at medical clinics through technology. We received the request at a time when there was a growing disparity in the business domains and company growth and the corporate brand image. Basing our work on thorough research, we were responsible for everything from proposing a new corporate name to creating a brand narrative, articulating the purpose, mission, and values, creating a corporate logo and corporate site, and developing a product logo design system. We created a sustainable brand through consistent brand communication.

Creators

Approach

「社名と事業ドメインのギャップ」「事業の意義、メッセージが社内でバラバラに発信されている」などの課題を踏まえ、「事業を行う理由」や「社会での存在意義」を伝えるストーリーのもとすべてのコミュニケーションを設計する方針を固めました。まずブランドナラティブを制作。そのうえで、クライアントと一緒にコア概念を言語化し、社名、パーパス・ミッション・バリューを策定。今後プロダクトが増えても一つのストーリーを伝えられるよう、共通のエレメントやルールをまとめたロゴのデザインシステムも開発しました。企業ロゴとプロダクトロゴも連動しており、自社ブランドとそれを体現するプロダクトとして語りやすくしています。

Given issues with a growing disparity between the company name and the business domains, as well as inconsistencies with how the significance of the business and messages were being disseminated within the company, we established a policy to design all communications around stories that convey the reason for doing business and the significance of the company’s existence within society. First, we created a brand narrative. Then, together with the client, we verbalized the core concepts and formulated a company name and the company’s purpose, mission, and values. We also developed a logo design system that brings together common elements and rules so that the client can tell a single, cohesive story even as the number of products increases. The corporate and product logos are also linked, making it easier for the client to talk about their brand and the products that embody it.

Photo

Manga

Brand guideline

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