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KITAMURA JAPAN CORPORATE BRANDING

  • BUILDING BRANDS
  • GOING DIGITAL

Client

株式会社Kitamura Japan

Story

約100年の歴史を持つ、名古屋の枕専業メーカーであるKitamura Japan。当社が事業開発から携わった自社ブランドのプロダクトが市場を開拓、成長する一方で、企業ブランドの構築の遅れが顕在化。低価格の海外製枕の台頭やSDGs、コロナ禍により複雑化した市場で次の成長を実現するためにも、企業のメッセージやスタンスを明確に打ち出すことが求められていました。そこで、「快眠を通して、やさしい朝を届けたい」という同社の長年の理念をスローガン、ステートメントに込め、コーポレートサイトで発信。その想いと連動した、枕のリユースに関する取り組みも新たに提案し、実施においてもサポートしました。

Kitamura Japan is a specialist pillow manufacturer based in Nagoya that has a history of around 100 years. We had been involved from the business development stage of the company’s own-brand products. That work had opened up and grown the market for those products, but it had become apparent that corporate brand building was lagging behind. In an increasingly complex market affected by the emergence of cheap imports, SDGs, and the COVID-19 pandemic, the realization of Kitamura Japan’s next stage of growth was going to require a clear communication of the company’s message and stance. To this end, we incorporated the company’s long-held philosophy of ‘Delivering a gentle morning through good sleep’ into a slogan and statement, and communicated them on the corporate website. We also proposed an initiative for the re-use of pillows in connection with that intention and provided support for its implementation.

Creators

Creators

Approach

一日のはじまりが少しでも心地よくなるように、快眠を通してやさしい朝を届けたい。同社が長年大切にしてきたその想いを「おはよう。いい朝。いい人生。」というコピーで表現。企業としてのビジョンやスタンスを明確に打ち出しました。そのうえで、この考えを実現する新たな取り組みを提案。シェルター運営などのNPO法人に、品質には問題ないもののやむを得ない理由で市場に出せない枕を寄付する活動がはじまりました。想いの言語化から、その想いを実現するための取り組みの提案、発信するアウトプットまで支援することで、一貫した企業ブランドの構築につなげています。

The desire to deliver a gentle morning through good sleep, to make the start of the day as pleasant as possible. This intention, which Kitamura Japan has cherished for many years, is expressed in the copy, ‘Ohayo. Good Morning. Good Life.’ This copy clearly sets out their vision and stance as a company. The next step was to propose a new initiative to turn that intention into a reality. A program began in which pillows that, while having no problems in terms of quality, could not be sent out onto the market for unavoidable reasons, would be donated to non-profit organizations that operate shelters and provide other similar charitable services. By providing support throughout the entire process, from the verbalization of intent to the proposal of initiatives to realize that intent and creating the output to communicate it, we have helped to build a consistent corporate brand.

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